Tack för alla fina samtal!

Vi har vid flera tillfällen under året fått möjlighet att träffa er boråsare för att prata fiber. Bland annat har vi funnit med på vår- och höstmarknaderna, sommartorsdagarna, SM-veckan, Pride och Kretsloppet. Vi har märkt av ett stort intresse för vår verksamhet och fiber överlag – intressanta diskussioner och nyfikna frågor har avlöst varandra. Vi vill därför passa på att tacka för allt engagemang och samtidigt önska er en fortsatt fin höst. Hoppas vi ses vid nästa publika aktivitet!

Vill du inte vänta till dess?

Då är du givetvis varmt välkommen att ringa oss. Vår kundtjänst svarar på dina frågor och funderingar varje vardag. Du når oss på 033-35 72 40 eller mittfiberboras@splitvision.se.


Grattis Furuberg/Fredriksborg!

Vi kommer framöver att gräva ner fiber i området. Det innebär att du som bor i området kan ansluta din fastighet till vårt öppna stadsnät, där du kan köpa tjänster för internet, tv och telefoni.

Varmt välkommen till vårt informationsmöte:

När: onsdagen 25 oktober

Tid: kl. 17.30

Var: SplitVisions kontor, Majorsgatan 5, Borås.

Du kan även läsa mer på http://splitvision.stadsnatsfabriken.se/connect/connect.php


Boxer ny tjänsteleverantör i vårt nät!

Boxer blir den senaste i raden av tjänsteleverantörer att ansluta sig till vårt öppna stadsnät. Från 19 juni kan du som är ansluten till SplitVisions nät beställa deras tjänster, vare sig du bor i flerfamiljshus eller villa.

Utbudet i vårt nät växer hela tiden. Stadsnätschef Magnus Larsson kommenterar samarbetet med Boxer:

– För oss är det viktigt att hela tiden arbeta med tjänsteutbudet i vårt öppna stadsnät. Därför är vi glada över att Boxer, som är en stor aktör på marknaden, valt att bli en av våra tjänsteleverantörer. Det ger våra kunder ökad valfrihet.
Nyfiken på vilka andra tjänsteleverantörer som finns i nätet? Du hittar dem här.


Störningar i nätet är över

Vi har de senaste dagarna haft störningar i vårt fibernät, och vi har full förståelse för att detta orsakat problem för dig som kund. Nu har vi hittat det ursprungliga problemet och samtliga kunder bör ha tillgång till nätet igen.

Vad har hänt?
• Med start den 23 januari har vi vid flera tillfällen haft driftstörningar i vårt fibernät. Vi har sedan dess arbetat intensivt dygnet runt, både internt och med hjälp av extern expertkompetens, för att lösa problemen.
• Störningarna har vid samtliga tillfälle startat kvällstid i Kinnarumma och sedan pågått ett par timmar. Den 29 januari spred sig störningen ut i resten av nätet och orsakade stora nätproblem även för andra områden i Borås. Utöver Kinnarumma har främst Viskafors varit drabbat.
• Igår kväll, tisdagen 31 januari, återuppstod störningen i Kinnarumma. För att inte riskera att störningen skulle spridas vidare ut i nätet kopplade vi helt bort Kinnarumma från nätet (sammanlagt drabbades 96 kunder).
• Kinnarummas kunder är nu inkopplade igen och nätet fungerar.

Är problemet löst nu?
Vi har bytt ut hårdvara i form av switchar och kretskort. Och genom att vi dessutom organiserar om i vårt nät beräknar vi nu att nätet kommer att vara stabilt framöver.